torsdag 7 juli 2011

Nära döden upplevelse...

Eller nja...väldigt nära krock upplevelse! Imorse gick jag, Felix och Oliver ut på morgonpromenad. Vi gick på västsidan mot Limedsforsen. Underbart varmt och vackert ute =)  Men det som var en stillsam och ljuvlig promenad byttes ut mot ett scenario jag aldrig hoppas uppleva igen för då går det inte lika bra...
Jag hade gått ungefär 20 minuter när jag hör en bil komma bakifrån. Inget ovanligt men när jag tittar framåt igen så kommer det en bil i fullfart mot mig och vagnen. Oliver har stannat precis bredvid vagnen, som han brukar när det kommer bilar bakifrån. Bilen som kommer mot mig ska sakta ner och stanna för det finns inte plats för mig och två bilar i bredd, men han gör tvärtom! Bilen gasar för fullt och jag hinner tänka det här går aldrig! Nu krockar bilarna eller så kör han in i mig. Bilen väjer för mig men han är påväg rak mot den mötande bilen. Jag tittar åt sidan och ser att bilen som kom bakifrån har stannat...han hade nog också insett att det här går inte. Jag kryper ihop och tänker nu smäller det! Känns som det är långa sekunder men egentligen är allt över på några...Men som tur var hann bilen bakom stanna så att fartdåren kan svänga precis mellan oss.
Fy f*n vad rädd jag blev! Vilket idiot! Jag tittar vem som kör den stannade bilen och ser att det är en släkting. Vi tittar på  varann och tänker förmodligen samma sak...phu det där var nära! Fartgalningen fortsatte som ingenting. Skulle ha ringt och skällt på han men det får bli imorgon! Ringde däremot till morbror som är polis och berättade vad som hänt. Nu hoppas jag att det kommer åka poliser på västsidan också så det blir slut på den här idiotkörningen! I helgen pratade jag och Anders om hur fort folk kör här trots att många är ute och går med både hundar och barnvagnar. Idag gick det bra men frågan är hur det går nästa gång....

Kram Johanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar