onsdag 20 juli 2011

Fix och kalas

Igår fick Felix vara med sin faster på dagen så jag och Anders kunde vara i huset ett tag. Skönt att kunna hjälpa till lite och kul för Annica att vara barnvakt =)
Jag torrtorkade klinkergolvet, innan Anders täckte en av hallarna med skivor. Idag har vi hämtat fler skivor så större ytan kan täckas. Vill inte att golvet ska slitas eller gå sönder innan vi flyttat in...

Golv som behöver torkas....

Kompassen på plats! Blev perfekt =)

Efter torrtorkning blev det spackling. Vi ska göra tvättstugan "klar" innan kakelsättaren kommer igen nästa fredag. Väggarna ska det sättas väv på och sedan målas. Jag och Felix ska följa mamma och pappa till Trysil på lördag och köpa färg till den. Fria händer med andra ord =) 
Kakeldax ringde ÄNTLIGEN idag och sa att det kakel och klinker som vi saknar finns i Sthlm och ska skickas till oss. Alltså borde vi ha det imorgon eller på fredag =)
Jag slipade även det jag hade spacklat för ett par veckor sen och började spackla om igen. Hann inte allt för det var 5-års kalas på kvällen. Anders fortsatte att spackla och han har gjort det även idag...

Kära spackelhink...
 
 ´Tvättstugan.

Förrådet i tvättstugan.

På kvällen åkte svärmor, svärfar, Annica, jag och Felix till Näset på kalas =) Lovisa fyllde 5 år! Rosa och prinsessasaker var presenttemat =) hihi!
Felix fick leka med sin pappas kusiner...blir lite konstigt det där då de är runt 5 år nästan allihopa.

Felix med födelsedagsbarnet =)


Lekstund =)

Kram!
Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar