onsdag 27 juli 2011

Bär & syltkok

Nu är det bärsäsong och det är dags att plocka =) Jag tycker egentligen att det är tråkigt att plocka bär men jag vill ha sylt så då är det väl bara att plocka...
Somn tur är så är svärföräldrarna frälsta bärplockare vilket passar mig perfekt =) hihi!


Svärmor passerade hjortron till Felix.

I måndags eftermiddag åkte vi ut till Anders föräldrars stuga och sov där en natt. Tanken var att jag skulle ha plockat hjortron på tisdagen men så blev det inte. Svärfar hade plockat hjortron som jag fick ta. Tack! =)
Felix fick smaka på lite hjortron...lite surt men med socker var med mumma! =)
Hjortronen passerades och ska frysas in. Perfekt att tina upp och göra hjortronkräm av. Mums!

I tisdags plockade jag och mamma hallon istället. Plockade lite mer än 2 L som det kokades hallonsylt av imorse =) Egen hallonsylt är det godaste!
Finns en hel del hallon kvar så det får nog bli ytterligare en dag med hallonplock...


Kokande hallonsylt.
 Passerade hjortron och hallonsylt =)


"Svarta molnet"

Felix favoritplats...
Busunge =)

Kram Johanna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar