tisdag 3 juli 2012

Mårbacka

Igår åkte jag, svärmor och svägerskan på en liten semestertripp till Mårbacka. Mårbakca är Selma Lagerlöfs hem och oj så vackert det var! En upplevelse att åka dit och titta. Jag har varit där en gång för länge sedan med min farmor men då var jag inte så gammal så jag minns tyvärr inte det, men jag kan tänka mig att farmor tyckte lika som mig om Mårbacka.
Vi gick den guidadevisningen inne i huset och det var så fint! Alla möblerna var välbevarade och med en bra guide som berättade om Selmas liv så blev visningen nästan levande!
Efter Mårbacka åkt vi vidare mot Karlstad för shopping! =) Självklart skulle vi på Ikea och efter det besöket som varade till stängning så var bilen full och det var dags att åka hemmåt... 
Det blev en lång och mycket trevlig dag!   

Selma Lagerlöfs hem.
Baksidan av huset.

Trädgården på baksidan. Massor med äppelträd.


En av Selma Lagerlöfs affärsidéer men det blev ingen succé.
Felix hittade en ny sorts "Kra Kra" på gården =)

När vi kom var parkeringen full och så här såg det ut när vi åkte...
Köttbullar med mos...mums!

Felix fick lite tråkigt ett tag så han lekte loss i en säng <3

Det var vår gårdag nu laddar vi om för en solig utedag!

Kram Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar