torsdag 10 mars 2011

Tyger :)

Fick ett önskemål om att skriva lite om mina mössor och storlekar här på bloggen. Är jättekul att få höra att mina mössor är fina :) I helgen skickade jag med ett gäng mössor till Östersund med svägerskan, och nu önskar de att jag provsyr en prematurmössa :) Det blir mitt nästa projekt.

Just nu har jag 6 olika storlekar som jag syr upp mössor i.
Strl 1 --> 0-3 månader
Strl 2 --> 3-8 månader
Strl 3 --> 8 månader - 1,5 år
Strl 4 --> 1,5 år - 3 år
Strl 5 --> 4 år - 8 år
Strl 6 --> Vuxen

Storlekarna är ungefärliga och satta efter vänners barns huvudmått.
De tyger som jag har hemma lägger jag upp bilder på nedanför.
Nu ska jag sy klart en beställningsmössa och sen klura på prematurmössan :)

Kram Johanna



Ella & Felix mössor


Siffror, Sniglar,
Skogen, Röd Djungel,
Grodor & Gul Djungel.

Gröna kaniner & Havet.

Rosa Klöver.

Svampar, Bruna Moln,
Stjärnor, Gröna Flodhästar,
Lila Flodhästar & Fordon.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar