söndag 20 februari 2011

Mössor

Nu när jag är hemma och är mammaledig så har jag skaffat mig en ny hobby...sy mössor :) Kom på idén när jag letade efter en mössa till Felix. Hittade massor av folk som sydde egna mössor så då tänkte jag att det kan väl inte vara så svårt att sy en mössa själv och det visade sig att det var ju inte det. Så nu sys det mössor för fullt! Felix börjar dock tröttna på att prova mössor...hihi!
Men eftersom Felix inte kan ha hur många mössor som helst så har jag börjat ta beställningar på mössor till mina vänners barn. Har fått in en del så igår var det en sydag :)  Fick även upptäcka vilken skillnad det är på tyger vilket lett till en del krångel med tyg som inte vill som jag vill :/ hmm! Men det brukar lösa sig. Bara att hoppas att mössorna passar som jag har sytt!
Idag ska jag sy två mössor till två söta syskon. Det ska bli en svampmössa och en snigelmössa :) Sen ska jag prova på att sy en dregglis till Felix. Han har börjat dreggla så det är välbehövligt med en sådan nu :)

Kram Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar