fredag 1 mars 2013

Varför bor du här?

Ibland får jag frågan Hur kan du bo här? Det finns ju inget. Jo det finns saker att göra om man vill. Tycker man inte att det finns saker att göra då får man ordna saker, så är det. Visst det finns inte klädaffärer eller flera olika matvarubutiker men det finns en natur och utemiljö som slår det mesta.

Snart är sportlovsveckan slut och det har varit en helt underbar vecka. Sol varje dag, blåsigt de sista dagarna men bara man satte sig i lä så var det härligt. Den här veckan har jag fyllt på med massor av ute tid och framför allt solljus. Massor med D-vitamin =)

I onsdags åkte jag och Felix bobb ner till svärmor för att packa med oss fiske sakerna för att sen gå ner till älven där vi solade och fiskade. Även Felix kusiner följde med vilket var jätteskoj. Härligt att se barnen leka så bra tillsammans =)




Vi parkerade oss vid älvkanten och där satt jag och solade, svärmor provade fiska och barnen lekte. En helt underbar dag <3

Oliver spanar på vårt hus.

Nöjd fiskare =)


Farmorn hade fullt upp! Prata i telefon samtidigt som Felix ska fiska i samma fiskehål, Tryggve bryter av farmorns spö sekunderna efter att detta kort tas och Tyra ville bara sparka snö i fiskehålet. Som ni kanske förstår så blev det ingen fisk den dagen =) 

Fika mys <3

Det här var en av mina sportlovsdagar. I lördags hade vi en lika rolig dag och imorgon blir det kanske mer fiske.
Det är de dagarna man verkligen uppskattar och njuter av att bo i lilla Lima <3

Kram Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar