söndag 3 februari 2013

Kalven runt


Igår åkte jag Felix, mamma och pappa Kalven runt. På tisdag ska jag dit igen på friluftsdag med mina elever och eftersom det var några år sen jag åkte där så kände jag att det vore bra om jag åkte ett varv där så att jag vet hur långt jag kan åka med barnen. 
Kalven runt ligger vid Tandådalen Östra och ett varv är 10,2 km. Det var mycket folk både i backarna och i längdspåret. Vi hade jättefint väder, sol och -2 grader och fina spår. Bättre kan det inte bli =)
Jag och pappa turades om att dra vagnen efter oss och det känns idag...det är inte lika rofyllt att åka med den efter sig. Men man får bra träning =)


Mamma hade lillebrors jaktterrier framför sig så hon var knappt trött efter ett varv :P  




Gott med fika när vi åkt runt.



Dagen avslutades med ett bad och sen kom Ida och vi åt kladdkaka och tittade på melodifestivalen.

Kram Johanna

2 kommentarer:

  1. Imponerad att du orkade dra på en vagn oxå:), men det såg himla mysigt ut! Men du, är det ert badrum?! Då vet vi vart vi kommer i sommar, istället för mögelduschen vid badet;)

    SvaraRadera
  2. Ni är välkomna Lotta =) Två duschar och ett badkar har vi i huset så ni kan duscha samtidigt ;) hihi! Nästa gång ni är upp så måste ni hälsa på!

    SvaraRadera